Om te starten als ondernemer bij PostNL dien je een aantal documenten aan te leveren. Welke documenten dit zijn, vind je hieronder.
Uittreksel Kamer van Koophandel
Vooraf levert u ook een uittreksel van uw inschrijving in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel aan. Dit uittreksel mag niet ouder dan 3 maanden zijn en kunt u aanvragen via www.kvk.nl.
Vaststelling Belastingplicht of Verklaring Hoedanigheid Belastingplichtige
Als u niet meer beschikt over de brief ‘vaststelling belastingplicht’, kunt u de ‘verklaring hoedanigheid belastingplichtige’ aanvragen bij de BelastingTelefoon (0800-0543).
Eurovergunning
De Eurovergunning is de ondernemersvergunning voor transportbedrijven. De vergunningsplicht geldt voor nationaal en internationaal vervoer met voertuigen met een laadvermogen meer dan 500 kilogram. U vraagt de Eurovergunning aan bij de Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie (NIWO). Kijk voor meer informatie op www.niwo.nl.
PayChecked certificaat
PayChecked in Transport is een keurmerk waarmee transportondernemers aantonen dat zij hun werknemers betalen zoals is afgesproken in de cao en dat hun personeels- en loondadministratie op orde is.
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en NOR-formulier
Voor elke eigenaar/vennoot/bestuurder.gevolmachtige op uittreksel KvK:
- Een NOR verklaring
- Kopie legitimatiebewijs met vermelding van nationaliteit
- Geldige VOG – niet ouder dan zes maanden, getest op functieaspecten 21,37,62
Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen
Deze kunt u hier aanvragen. De verklaring mag niet ouder zijn dan drie maanden en moet in ieder geval zien op het afdragen van omzetbelasting.